home

Waarom verzendkosten?

Waarom verzendkosten?

Het verzenden van pakketten is in Nederland niet gratis, ongeacht de grootte van je bedrijf. Postbedrijven vragen voor elke verzending een bepaald bedrag, afhankelijk van formaat en gewicht van je pakketje.

 

Toch bieden sommige bedrijven ‘gratis verzending en gratis retour’ aan.

Hoe kan dit dan?

 

Stel, je ziet een leuke trui bij een bepaald bedrijf. Die trui kost €50,- en het bedrijf biedt gratis verzending en gratis retour aan. Voor €50,- ontvang je dus die leuke trui. Maar in werkelijkheid kost de trui waarschijnlijk slechts €40,- en is €10,- ingecalculeerd voor de verzending en het mogelijk retoursturen van het pakket.

 

Stel, je ziet twee leuke truien bij hetzelfde bedrijf. Je betaalt dan ook tweemaal de verzendkosten en mogelijke retourkosten, omdat deze verwerkt zijn in de ‘verkoopprijs’, ook al wordt alles in één pakket verstuurd.

Je betaalt dan dus €100,- om die twee leuke truien thuis te ontvangen, terwijl de verzending en het retour gratis lijken.

 

Ons bedrijf heeft ervoor gekozen wel verzendkosten in rekening te brengen. Op de webshop zie je die leuke trui voor €40,- staan. Tijdens het aankoopproces zie je expliciet de verzendkosten toegevoegd worden. Stel, je ziet twee leuke truien op onze webshop. Je betaalt dan €80,- voor deze leuke truien en éénmalig verzendkosten; het wordt immers in één pakket verstuurd.

 

We hebben ervoor gekozen deze verzendkosten en retourkosten zo transparant te houden en daarom rekenen wij losse verzendkosten